El blog de Psiborn

Proposta patrocini Moritz

Apreciat Xavier,

Sóc en Pablo Odell, editor de Pedra de Llamp (editor@pedradellamp.cat687454144). Et faig arribar aquesta proposta de patrocini.

En les properes setmanes publiquem el sisè cas de PsiBorn, la psicòloga del Born, titolat «La Nostra». Pots visitar https://www.psiborn.cat per fer-te una idea del tipus de producte del que estem parlant. També pots trobar la Dra. Noèlia Arrotea a Twitter: @psiborn. I a mi com editor a: @pedradellamp

El perfil @psiborn s’apropa als 40.000 seguidors, amb un nivell d’engagement massiu, superant els 2 milions d’impactes mensuals, segons les pròpies analítiques de Twitter. La promoció del llibre inclourà tuits diaris amb imatges de portada, on es veurà clarament la marca Moritz. També, quedarà un tuit fixat en aquest perfil, que supera les 180.000 visites mensuals. Els tuits més populars de @psiborn passen dels 3.000 likes.

> Els llibres estan a la venda en llibreries de tota Catalunya, a la web www.psiborn.cat/compra i a Amazon

Resum de portades a Amazon
Perquè et facis una idea del disseny de col·lecció.

Agafem una portada i una contraportada amb les dues solapes i les presentem en un pla, perquè et facis una idea de  que proposem: un anunci a la solapa de portada (amb un QR directe a la botiga en línia), i un altre anunci a la contraportada, amb missatge. He realitzat aquesta maqueta per visualitzar-ho millor.

L’anunci de la solapa de portada i el de la contraportada els he tret de la vostra web per fer-nos una idea: el contingut final ho decidiu vosaltres en funció de les vostres campanyes.

Ens faria il·lusió que patrocinéssiu aquest cas, perquè la marca apareix al text de la Noèlia: a continuació, quatre paràgrafs de l’inici de la història, on apareix la marca (i el seu gerent de màrqueting com a personatge, també), perquè vegis el tractament:

  1. El sol de maig ja irromp amb força per la terrassa del seu àtic al carrer Mirallers, un raig impacta directament sobre el logo de cerveses Moritz que estampa el front de la samarreta negra, una peça de roba arrugada i amb restes de sorra, que el company eventual de llit va llançar apressadament sobre la cadira que la Noèlia té davant del nas.
  2. Pel que fa al logo de Moritz que veu a la samarreta, ara ho té més clar, recorda que la companyia cervesera ofereix als músics rumberos la possibilitat d’utilitzar la seva furgoneta de promoció per als desplaçaments propers. Es tracta d’una Mercedes antiga, vintage, gens discreta amb la seva carrosseria groc llampant ornada amb franges de color blau barrufet, la intenció de l’empresa és justament cridar l’atenció allà on vagin els artistes. La part posterior del vehicle va equipada amb tiradors i un barril de cervesa mestissa, barreja de la Moritz tradicional i la torrada Epidor, els passatgers es poden anar servint canyes ben tirades mentre la camioneta fa via. En Xavier Camós, el menut i trapella gerent de màrqueting, segueix al peu de la lletra la seva màxima professional “el patrocini ha de ser agosarat, sense por al fracàs”, és ell qui endossa el ple suport de l’empresa a les actuacions del grup Arrels de Gràcia, sigui al bar del Born Centre Cultural, a les sardinades del Restaurant Martínez o, en general, on sigui que vagin els músics. “Cal sortir de la zona de confort”, adverteix als seus subordinats, considera la col·laboració amb els gitanos catalans del Muchacho “un repte fascinant i estratègic en el posicionament de la nostra marca”. Tanmateix, malgrat aquest entusiasme, no se’n refia ni un pèl dels artistes. I fa bé. S’assegura que sigui un xofer de la casa qui condueixi la furgoneta en tot moment, una persona seriosa, de plena confiança dels propietaris, un professional del motor que és justament qui està dormint la mona al costat de la Dra. Arrotea.
  3. Recorden que la furgoneta Moritz va quedar aparcada al Born Centre Cultural, potser la millor decisió de la nit. Amb l’excusa que la cervesera és el principal sponsor del restaurant adjunt, la guàrdia urbana està acostumada a veure-la per allí, no la multaran…
  4. Avui s’ha decantat per una Moritz, últimament es mostra estranyament fidel a aquesta marca.

Ens plantegem posar publicitat en les nostres portades (com si fos una revista), per l’estil “pulp noir” de les històries de la psicòloga del Born: uns relats amb humor, el sexe menys convencional, abusos de poder i corrupció a dojo. Us divertireu!

Què et sembla un pressupost d’uns € 2.000 per una iniciativa com aquesta: innovadora –quants llibres porten publicitat en la portada?–, i gamberra –la marca i fins i tot el gerent de màrqueting, apareixen al text–.

Si l’experiència resulta satisfactòria, podem ampliar la campanya de patrocini a altres casos de PsiBorn.

Vull destacar per a finalitzar, que en el cas que aquesta proposta sigui acceptada, començaríem una campanya viral de promoció de la marca Moritz des del Twitter de @psiborn (serem l’enveja de tot el sector), plantejant l’experiència i agraint la vostra complicitat, i una altra més endavant, quan surti el llibre, movent la imatge del llibre per terra mar i aire.

Estic a la teva disposició per comentar el que consideris.

Salutacions cordials,

Pablo Odell
Editorial Pedra de Llamp
editor@pedradellamp.cat – 687454144

En tots els llibres de la Sèrie Psiborn

Enviament gratuït